Regenwouden en vogels, vakantiepark Cedar Lakes - Reisverslag uit Advancetown, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Regenwouden en vogels, vakantiepark Cedar Lakes - Reisverslag uit Advancetown, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Regenwouden en vogels, vakantiepark Cedar Lakes

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

14 September 2011 | Australië, Advancetown

Maandag 12 september en dinsdag 13 september

We zitten nu een paar dagen in een vakantiehuisje, samen met oom Arnie & Colleen. Het is een huisje vergelijkbaar met CenterParcs alleen de omgeving is natuurlijk heel anders. Ons huisje is aan een groot meer dat weer aan het grote natuurgebied Lammington National Park ligt. Het plaatsje heet Advancetown. Als je hier bij het meer gaat zitten zie je en hoor je allerlei soorten vogels. Het is hier lente dus we hebben ook hele kleine soort van baby-meerkoetjes gezien. Ook de Kukaburra hebben we hier al vaak gespot en uiteraard gehoord met hun lachende vogelgeluid.

Afgelopen twee dagen hebben we vooral van de natuur genoten. Met Arnie & Colleen hun gehuurde auto gingen we op pad. (Arnie & Colleen zijn ook op vakantie want ze wonen eigenlijk in Launceston op Tasmania en zijn met het vliegtuig gekomen). Arnie reed ons naar verschillende mooie plekken waar we uitstapten, een kleine wandeling konden maken door de bush en regenwouden om dan op een mooi punt uit te komen. Zo liepen we door regenwouden en kwamen we uit op prachtige watervallen. De bomen groeien hier als in een jungle met van die wortelslierten eraan. Sommige bomen zijn al helemaal bedekt met wortels en met allerlei parasieten en mos. Ik hou hier echt wel van! We hebben zelfs bovenop een 22 miljoen jaar oude vulkaan gestaan.

Op andere punten kwamen we weer op spectaculaire uitzichtpunten terecht. Je kon over alle boomtoppen kijken en zag in de verte de hoge gebouwde torens aan de Goldcoast. Het uitzicht is dan adembenemend met rotsachtige bergen, boomtoppen en watervallen.

Tussendoor deden we een drankje bij een Pools restaurantje met een heel mooi uitzicht vanuit het terras. Hier waren we omringd door tientallen brutale papegaaien die op onze suiker af kwamen. Ze waren zelfs zo brutaal dat ze op onze tafel kwamen en op onze hoofden gingen zitten. Ferdi vond dat de papegaaien manieren moesten leren en sloeg die lieve beestjes gewoon weg als ze dichtbij hem kwamen. Het was wel een grappige ervaring, net zoiets als vroeger de duiven op de dam zaadjes bij je kwam eten. Zo was dit ook alleen dan op een terras in de bergen en met mooi gekleurde papegaaien.

Dinsdag 13 september
Ook vandaag hebben we dus de natuur opgezocht en bij een mooie picknick area onze lunch gegeten. Voor ’s avonds hadden we iets heel leuks in petto! We zijn naar de Australian Outback Spectecular geweest! Dit was echt een hele toffe soort van dinnershow met paarden. We gingen op een tribune zitten en kregen op ons tafeltje een heerlijk diner. Het mooiste was de spectaculaire show met paarden. Ze hadden allemaal thema’s bedacht waar we veel over Australië en de geschiedenis van Australië te weten kwamen. Denk aan de Aboriginalcultuur, De Eerste Wereldoorlog en het prachtige natuur en cultuur van nu. We hebben veel actie gezien en ook wat stunts op de paarden. Google het maar op om een indruk te krijgen: Australian Outback Spectecular2, Heroes of the light horse. De muziek was natuurlijk veel met country en we kregen allemaal een hoed op die we mochten houden. Het was allemaal in een hele leuke stijl en zullen we niet snel vergeten.

Woensdag 14 september
Als je bij de Goldcoast zit moet je die natuurlijk ook bezoeken. Arnie & Colleen hadden vandaag een rustdagje dus gingen Ferdi en ik met de HippieCamper op stap. De Goldcoast is maar een halfuurtje rijden.
Je hebt langs de Goldcoast allemaal shoppingmalls met leuke winkelstraatjes en horecatentjes. Het is heel toeristisch uiteraard. Als eerst heb ik echte Australische slippers (flipflaps) gekocht. Het weer was vandaag heerlijk dus ik trok ze meteen aan! De winkelstraatjes en shoppingmalls zijn hier heel gezellig. Voor de kinderen zijn er speeltuinen zodat ouders lekker hun gang kunnen gaan. Goed geregeld!
Na wat winkeltjes gezien te hebben zijn we de gouden kust gaan bezoeken. Het zand aan het strand heeft bijna de kleur van goud, vandaar dus! Ik heb uiteraard even door het water gelopen en het was lekker water. Heerlijk die wind door je haar en die zee geluiden. We hebben een mooie wandeling over het strand gemaakt.

We sloten het af met een lekkere lunch (Ferdi kip met patat en Bionda Fish & Chips) en wat boodschappen voor morgen!

Morgen gaan we weer naar ons volgende adres, namelijk naar mama haar peetoom Ted de Roos en zijn vrouw Joy. We zijn heel benieuwd!

Liefs,
Bionda en Ferdi

• 14 September 2011 - 12:20

Marcel:

Wat klinkt dat allemaal leuk zeg! En met het fototoestel van Ferdi moeten dat wel geweldige foto's worden. Die willen we zeker gauw zien. Maar zorg eerst maar dat er nog een heleboel foto's bij komen. Genieten jullie maar!!!!

• 14 September 2011 - 16:03

Maarten En Anouk:

Wat cool dat de famlie zo gastvrij is en jullie van alles laten zien. Das boffen!
    Jullie maken veel moois en leuks mee. Geweldig om zo in de natuur te mogen wandelen. En dan de beesten en geluiden. Geweldig.
    Vis en chips is poplair lezen we. Vel plezier!

• 14 September 2011 - 18:49

R&B:

Hoi, fijn om te horen dat jullie intens genieten van jullie vakantie (net zoals wij dat nu doen op onze vakantiebestemming.) We houden het nu even kort, daar er nog meer hotelgasten even aan de PC willen zitten. We konden het even niet laten om te kijken of jullie al iets op de site hadden gezet. Leuk dat je tovh dingen herkent Bionda. Wel apart he, aan de andere kant van de wereld, en toch zo thuis voelen door alle gastvrije familieleden daar. Doen jullie de groetjes van ons aan Ted en Joy ? Geniet lekker verder en rij voorzichtig!!!!! Liefs van R&B

• 15 September 2011 - 14:02

Huub En Heidi:

lieve globetrotters, jullie hebben in vrij korte tijd al veel gereisd en gezien , leuk om mee te beleven via de reisverslagen ( bionda ) en de bijdrage van ferdi met de foto's ! fijn dat jullie zo genieten van de mooie natuur en gezelligheid van familie jullie hebben gezien jullie schema nog heel veel voor de boeg dus we wachten weer met spanning op het vervolg van jullie bekevenissen, veel plezier weer
    veel liefs en xxx huub en heidi

• 17 September 2011 - 07:43

H En H:

He daar,
    Ja dit is voor mij echt mooist de natuur aldaar negens ter wereld is dat zo uniek als daar.Een mooie belevenis. Allen al die foto,s van die bomen vind ik geweldig.
    Jullie hebben zo al heel wat mensen ontmoet en natuur gezien.
    Jullie zijn bevoorrechte mensen hoor!
    Knuffel