Avontuur op Fraser Island! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Avontuur op Fraser Island! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Avontuur op Fraser Island!

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

29 September 2011 | Australië, Sydney

Zaterdag 24 september
Vroeg op, want we werden vandaag vanaf het vakantiehuisje opgepikt door 4x4 drivers! Samen met een groepje andere vakantiegangers vertrekken we vandaag naar het grootste tropische zandeiland van de wereld, Fraser Island! We gingen met twee 4x4 terreinauto’s op pad waar je met 8 personen in kan. Eentje werd bestuurd door onze gids Wayne en in de andere moesten we om de beurt rijden.
We reden de terreinauto’s de ferry op om een tochtje naar Fraser Island te maken. Eenmaal op het eiland heb je helemaal geen verharde wegen. We reden gelijk de wildernis in door hele zachte zandwegen. Je moet echt even wennen hieraan met het schakelen en als passagier dat je alle kanten op schudt. Het is een hele aparte ervaring zo’n eiland waar je alleen maar door het zand rijdt. We reden dwars door de jungle en het is echt geweldig mooi.

Als eerst gingen we naar onze camping om de koepeltentjes op te zetten en te lunchen voor we leuke dingen gingen doen. De camping was midden in het bos en zag er heel gezellig uit. Binnen 10 minuten stonden alle tentjes op. Aan de grote tafels gingen we wat sla, tomaat, kaas, komkommer, etc. snijden terwijl Wayne onze worstjes ging bakken. Een heerlijke lunch!

We reden hierna over het strand wat heel gek is. Het lijkt net een autoweg omdat hier meer 4x4 terreinauto’s rijden, er staan verkeersborden dat je 60 mag rijden en je hebt ook afslagen. Je moet ook links rijden en dit doe je zoveel mogelijk in het hardere zand, vlak langs het water van de kust. Af en toe moet je even door een geul met water of stukken diep zacht zand. Even wennen dus maar wel heel erg leuk!
Bij Eli Creek stopten we om even te gaan zwemmen. Maar niet zomaar zwemmen. Dit is een klein riviertje dat tussen de jungle doorgaat. Het water is heel helder en de bodem bestaat uiteraard uit mooi wit zand. Je kunt er een tochtje door lopen waarbij het water maximaal tot net boven (mijn) knieën uitkomt. Dat hebben we dus ook met ons groepje gedaan. Het was heel rustgevend zo tussen de bomen door in het mooie water lopen met de vogels om je heen. Echt leuk!
In onze groep hadden we trouwens allerlei nationaliteiten: een koppeltje uit Spanje, koppeltje uit Frankrijk, koppeltje en een single uit Duitsland, koppeltje uit Nederland (wij) en een groepje met 2 Maleisiër meisjes, een jongen en een meisje uit Singapore en een meisje uit Japan. We hebben hiervan leuke groepsfoto’s gemaakt in de Eli Creek maar ook op andere mooie plekken van Fraser Island.
Als je over het strand rijdt kom je ook langs een groot wrak dat vroeger is aangestrand. Deze hebben ze niet meer weg kunnen krijgen dus vandaar dat hij er nu nog steeds ligt. Alleen helemaal verroest. Het staat eigenlijk wel heel mooi zo’n oud verroest aangestrand schip op het zand. We hebben deze ‘Mareno wrak’ dan ook nog even van dichtbij mogen bezichtigen.

Als laatste bezochten we de gekleurde piramides. Dit ligt eigenlijk ook langs de kust en zijn een soort van gekleurde zandstenen/rotsen in de vorm van piramides. Aboriginals vonden dit vroeger een heilige plek omdat je in de honderd verschillende kleuren kan zien hierin. Wijzelf vonden het niet heel bijzonder want veel kleuren zagen we niet: wit, grijs, zwart, oranje, rood en overal wat tussenin. De vorm van de rotsen waren wel mooi zo aan de kust.

We gingen op tijd weer terug naar de camping om lekker te gaan eten. Wayne had lekkere steaks met een champignonsaus gemaakt voor ons. Zelf hebben we er een lekkere salade bij gemaakt.
Tegen de tijd dat het donker werd waren we klaar. We hebben met de meiden de afwas gedaan. Het kampvuur werd aangestoken en we hebben lekker chips, koekjes en uiteraard marshmallows gegeten. Na een avond lekker kletsen bij het kampvuur hebben we lekker in onze tentjes geslapen.
Zondag 25 september 2011
De volgende ochtend vroeg op. Wayne had om 7.00 uur al onze bacon & egg ontbijt klaargemaakt en pannenkoeken! We moeten wel voorzichtig lopen hier want er schijnen hier wel (giftige) slangen op het eiland te zijn. Maar gelukkig zijn we ze niet tegengekomen. Wel kwam Ferdi terwijl ik op het toilet zag een grote varaan tegen. Wat jammer dat ik die had gemist!

Het eerste bezoekje deden we vandaag, natuurlijk weer per terreinauto, aan een bergtop genaamd Indian Head. Ferdi heeft dit keer achter het stuur gezeten en moest ook een moeilijk stukje de heuvel op door heel zacht diep zand. De eerste keer kwam hij vast te zitten en moesten we even duwen om hem eruit te krijgen. De tweede keer ging perfect en was heel gaaf om te doen. Lekker gas geven en heen en weer schudden, gaaf! Vanaf Indian Head heb je een heel mooi uitzicht op de kust en over het strand.

Lekker borrelen in bruisend water, dat kan in de Champaign Pools! Het water komt over de rotsen en bruist lekker langs je heen het poeltje in. We hebben dus lekker even in dit bruisende poeltje gezeten met de groep. Het zag er heel mooi uit met al die rotsen in het strand. We mogen trouwens niet in de oceaan zelf gaan zwemmen want hier zwemmen haaien en gevaarlijke portugese oorlogsschepen (giftige kwallen)! En als de dieren je niet konden pakken, dan was er wel een kans dat je door de onderstroom de oceaan ingesleurd wordt.

Tussendoor zijn we even terug naar de camping gegaan om onze tentjes weer in te pakken en een lekkere lunch te eten.

Nog een mooi plekje op Fraser Island is Lake MacKenzie. Een heel mooi meer ergens in het eiland. Het strand is hier mooi wit en het heerlijke zachte zand glijdt zacht tussen je tenen weg. Het meer ligt tussen de mooie bossen en het water is heel mooi helderblauw. Ook hier kon je een duikje in het water nemen of lekker langs de kant op het strand genieten van deze mooie rustgevende omgeving. Je komt er helemaal tot je rust.

Na Lake MacKenzie zat het avontuur op Fraser Island er alweer op. Het was echt de moeite waard en een prachtig eiland. Ik hou wel zo van de natuur en lekker door het zand rijden. Dit is het mooiste eiland die we in ons leven hebben gezien en bezocht!

• 29 September 2011 - 20:04

Huub En En Heidi:

Wat een prachtige foto's bij dit verslag en fantastische belevenissen weer, leuk om zo de laatste dagen af te sluiten ..echt super lijkt het me daar ..tot over een aantal uurtjes op schiphol
    veel liefs van ons

• 30 September 2011 - 07:04

Thea:

wat een leuk verhaal heb je weer gemaakt bionda, en wat een mooie foto's. heerlijk dat jullie zo hebben genoten, en nu weer naar huis he?
    zie je volgende week.

• 30 September 2011 - 10:54

Francis:

Tjonge tjonge wat een beleveniisen weer. Ik denk steeds dit zal wel het laatste verslag zijn maar het gaat maar door. Nu ik dit schrijf zijn jullie waarschijnlijk op de terugreis. Het is echt super om alle verslagen te lezen. Wat een berg ervaring en belevenissen nemen jullie mee naar huis. Echt super leuk. Straks lekker thuis nagenieten in het zonnetje en 25 graden. Liefs xxx