Mon Repos, Bargarra, Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Mon Repos, Bargarra, Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Mon Repos, Bargarra, Bundaberg

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

21 September 2011 | Australië, Bundaberg

Maandag 19 september
Dit was onze reisdag van Ted & Joy (Illarwil) naar Margi & Barry (Coral Cove, Bundaberg). We hebben er ongeveer 10,5 uur over gedaan. Het was een mooie route en we hebben ervan genoten. We waren best moe toen we aankwamen maar na een wandeling met Margi & Barry langs de kust zijn we wel weer wat wakker geworden.

Margi & Barry wonen op loopafstand van de kust en je kan een hele mooie route wandelen langs deze kust. Zo in de avond kan je wel duizenden sterren aan de hemel zien staan, veel meer als thuis! We vonden dit wel heel mooi.

Als je hier door Coral Cove loopt heb je echt joekels van huizen en huizen met mooi uitzicht op de kust en tussen de huizen door hebben ze golfveldjes gemaakt. In Nederland zou je zeggen het Zonnendaal van de film Flodder, maar dan nog grotere huizen en aan de kust. We voelen ons wel rijk zo.

Dinsdag 20 september 2011
Een leuke bezichtiging en activiteit dat je hier in de buurt kunt doen is schildpadden kijken! Bij Mon Repos Conservation Park komen er grote schildpadden aan land om een gat in de grond te graven, heleboel eieren te leggen en weer dicht te graven. Dit ritueel duurt een paar uur en je kan hier getuige van zijn. Je kan als bezoeker gewoon erbij gaan staan en kijken hoe dat allemaal gebeurt. Ongeveer 8 weken later kruipen de kleine schildpadjes uit de grond en kruipen naar het water toe. Ook dit is leuk om te zien! Helaas zitten wij nu in de verkeerde tijd van het jaar hier, want dit gebeurt allemaal tussen november en maart. Nu was er helaas niets van echte schildpadden te zien. Wel was er een informatiecentrum met informatie over hoe het ritueel gaat met foto’s en veel informatie over schildpadden.
Na het bezoek aan Mon Repos zijn we naar het kustplaatsje Bargarra gegaan. Dit is een levendig straatje met winkeltjes en horecatentjes bij de kust. We hebben hier een heerlijk lunch frietjes gegeten.
De middag hebben we rustig aan gedaan. Ferdi is gaan slapen. Margi en Barry namen ook wat rust en ik ben een lange wandeling gaan maken van 1,5 uur langs de kust. Dat was ook wel rustgevend.
Woensdag 21 september 2011
We zitten hier aan the Great Barrier Reef en de kans om hier een duikje te nemen willen we niet laten liggen. We zijn gaan zoeken naar een duikschool in Bundaberg op internet en vanochtend hebben we daar een bezoek aan gebracht in Bundaberg. We hebben even door de mainstreet gelopen en wat winkeltjes bekeken. Nog een bezoekje aan een soort van Gamma/Praxis om tegels voor de tuin van Margi & Barry te halen en weer naar huis gegaan. We kregen een lekkere lunch met zalm, sla, tomaat, kaas, vleeswaren of zoetigheid op brood. We worden hier goed verzorgd! In de namiddag hebben Ferdi en ik weer een wandeling langs de kust gemaakt en alvast het duikplekje bezocht waar we morgen gaan duiken! Spannend hè! Helaas kunnen we geen onderwaterfoto’s gaan maken. Margi heeft alweer het avondeten klaargemaakt en we gaan zo eten. Eet smakelijk!

Liefs,
Bionda & Ferdi

• 21 September 2011 - 09:00

Annelies Alting:

Wat een schitterende foto's en reis maken jullie! Blijf vooral genieten en nog heel veel plezier. Liefs, Annelies

• 21 September 2011 - 09:04

Marcel:

Hoi Bionda! Heel erg leuk om te lezen allemaal. Ga daar straks maar mee door als je weer thuis bent. Een verslag van je belevenissen in Lelystad.

• 21 September 2011 - 18:08

MikeDeb&Syd:

Wat jammer dat jullie de schildpadden niet gezien hebben, maar misschien wel beter want anders hadden jullie het misschien ook willen meemaken dat de kleine schildpadjes uit hun eiren kruipen en dat is dus 8 weken later!

Veel plezier met duiken morgen :-)

• 21 September 2011 - 18:39

R & B:

Hey mates,
    Wat hebben jullie eigenlijk gegeten gisteren avond ?
    By the way, kunnen jullie ook foto's maken van het nieuwe huis van Margi en Barry ? Wij zijn wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Leuk dat jullie toch gaan duiken, dat zal een andere ervaring zijn dan in Curacao. Wij hopen dat jullie mooie vissen etc. gaan zien. Geniet van al het moois en tot het volgende verslag. XXXXXX R & B

• 21 September 2011 - 19:23

Michaël & Tjarda:

Hier ook even een reactie van ons. Erg leuk om jullie avonturen aan de andere kant van de wereld te lezen. Mooie foto's ook van Ferdi. Echt de ultieme droomvakantie hoe je het zou voorstellen. Echt fijn voor jullie dat jullie zo genieten, een welverdiende vakantie! Geniet van elk moment!

Liefs

• 22 September 2011 - 08:46

H En H:

En lijkt ze nog op je moeder?
    Jeetje duiken bij de great barrier reef is niet voor iedereen weggelegt dus een hele ervaring.
    Ik begrijp dat Greetje dus heeel moooooie woont (Coral Cove) leuk hoor. 1,5 uur zelf wandelen lijkt me wel een aparte ervaring zo aan de andere kant van de aardbol. Heerlijk om te lezen hoe jullie de dingen beleven en zien. Vooral jouw schrijven bewonder ik Bionda. Jullie maken er teminste iets van door delen met andere dikke kus

• 26 September 2011 - 08:16

Thea:

hey bionda, leuk dat je ook gaat duiken bij barrier reef. ben benieuwd hoe je dat vind, vorige week hebben roy en isabelle dit ook gedaan. we horen het graag van je. tot gauw.

• 26 September 2011 - 08:21

Kim:

Hi Bionda en Ferdi,

Wat een geweldige verslagen! Harstikke leuk om te lezen!

Geniet nog even van jullie laatste week Down Under!

Tot gauw.

Groetjes, Kim

• 26 September 2011 - 13:42

Maarten En Anouk:

Hee Toppers!
    Wat maken jullie weer veel mee en wat worden jullie goed verzorgd daar. Het blijft een gek gevoel dat wij hier zitten en jullie helemaal aan de andere kant van de wereld!
    Misschien zien jullie nog schildpadden in de zee zwemmen als jullie gaan duiken. Ben heel benieuwd naar de onderwater wereld van Aussie! Kunnen jullie ons mooi vertellen.
    Geniet nog even van jullie mooie reis! Leuk om het zo (van achter de pc)mee te maken. Leuke/mooie foto's!
    xxx Maarten en Anouk