Whalewatching! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Whalewatching! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Whalewatching!

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

27 September 2011 | Australië, Hervey Bay

Vrijdag 23 september 2011
Vandaag is een droom van ons uitgekomen. We hebben bultrug walvissen in het wild gezien, in hun eigen natuur en van heel dichtbij! We kunnen alleen maar aaaah en ooooh zeggen. In deze periode zwemmen er rond Hervey Bey heel veel walvissen (3000 tot 5000) rond omdat ze hier hun laatste rust stop hebben. Ze hebben jongen gebaard op de evenaar en nu komen ze hier hun rust stop houden voor hun vertrek naar de zuidpool.

Om 9.00 uur vertrok onze boot vanaf de Hervey Bey. De thee en cake stond klaar en na ongeveer 40 minuten varen werd er omgeroepen dat er walvissen te zien waren! De kriebels gingen helemaal door ons lijf toen we de eerste moeder en dochter walvis zagen. Wauw! Dit was al een echte cadeau om te mogen zien. We dachten dat dit het enige was wat we van de walvissen konden zien: wat vinnen die boven het water uitsteken en dan een stuk verderop. Maar nee, we hebben het echt veel meer bijzonder mogen ervaren! We hebben meerder walvissen van dichtbij mogen spotten. Het mooiste was toen er een lange tijd een moeder en dochter walvis bij onze boot bleef hangen. Echt gaaf! Ze zwommen onder de boot door, van de ene naar de andere kant en ze kwamen echt nieuwsgierig bij ons kijken. En ze waren echt gigantisch groot, prachtig! Het kleintje was al groot, maar de moeder al helemaal! We hebben hiermee echt een mooie levenservaring gehad en dat we echt nooit zullen vergeten. Hier hebben we echt van genoten. Wauw!

Na deze mooie whalewatch-ervaring zijn we naar een camping/hostel/backpack vakantieparkje gegaan in Hervey Bay. Hier kan je samen met meer backpackers op een kamer slapen. Wij zijn een beetje verwent en dit leek ons maar niks. We hebben een grotere kamer gevraagd met keukentje, badkamer, slaapkamer, woonkamer. In het keukentje hebben we heerlijke pannenkoeken gebakken!

Liefs,
Bionda & Ferdi

• 27 September 2011 - 12:57

Annelies Alting:

Wow, wat mooi!! Geniet er nog even van!! Vast een fijne terugreis toegewenst. Veel liefs, Annelies

• 27 September 2011 - 18:18

MikeDe&Syd:

Volgens ons is deze hele vakantie een droom. Wat hebben jullie mooie dingen beleefd en het is ook zo ontzettend leuk dat jullie alle ervaringen meteen met ons allemaal delen. Super!

Goede reis terug en tot gauw :-)

• 27 September 2011 - 21:17

Michaël & Tjarda:

Wow supermooie ervaring! Alvast veilige en fijne terugreis gewenst en we hopen jullie snel weer te zien/spreken.
    groetjes, Michaël & Tjarda

• 28 September 2011 - 07:26

H En H:

Ongelovelijke ervaring hoor.
    Zo'n groot dier te zien in zijn eigen omgeving lijkt mij heel bijzonder en een van de mooie dingen en verwondering om mee te maken.
    Bionda kan zich wel voorstellen hoe ik dan zou reageren als ik mee zou maken watn jullie nu hebben meegemaakt.
    Top en inderdaad iets wat je nooit zal vergeten.
    Wat is het toch leuk dat jullie dit allemaal doen en meemaken

• 06 Oktober 2011 - 14:06

Kim Hartman:

Wat een prachtige foto's hebben jullie geschoten zeg!! Ongelofelijk!