Grand tour life of Ted & Joy - Reisverslag uit Maclean, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Grand tour life of Ted & Joy - Reisverslag uit Maclean, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Grand tour life of Ted & Joy

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

18 September 2011 | Australië, Maclean

Zaterdag 18 september 2011
Vandaag hebben we een primeur gehad, we gingen namelijk mee naar oom Ted zijn optreden! Oom Ted speelt al een tijdje op de viool en ging een duo-optreden geven met een andere violist.
Na een lekkere brunch (Ferdi had een Javaanse omelet voor ons gebakken) gingen we richting Iluka waar een festival was én waar oom Ted zou gaan optreden. Het vond allemaal plaats op een grasveld en bij een soort van clubhuis voor de deur. Het weer was oppertoppie want het was ongeveer 28 graden. De mensen genoten en stonden met hun kraampjes met allerlei spulletjes te koop. We hebben er een tijdje vol vermaak rondgehangen en toen was oom Ted aan de beurt met zijn optreden. Hij speelde op het veldje voor het clubhuis. Ondanks dat de wind de muziekbladen een paar keer weg blies en er korte breaks waren, klonk het heel mooi zo samen in duo. Ik vond het knap dat oom Ted dit zomaar deed en zo goed heeft geleerd!

Na het optreden zijn we een wandeling gaan maken in Iluka. Een pad leidde ons naar een mooie plek, namelijk naar een regenwoud en het strand! Na het pootjebaden zijn we maar weer naar huis gegaan want we kregen al een beetje trek. Thuis hadden we twee heerlijke salades van tante Joy en lekkere verse vis die de buren dezelfde dag nog op hun vissersboot hadden gevangen. Jammiie!

Na het eten was het natuurlijk al donker. Voor de deur zag Joy ineens wat vuur. Dit was een begin van een canefire! Ze maken hier af en toe gecontroleerde brandjes aan op een stuk land met cane (suikerplanten). Dit moet eens in de zoveel tijd gebeuren. Degenen die dit doen zijn de boeren die coöperaties vormen. Het vuur ging een vierkant rond met meters hoge vlammen en was recht voor de deur van Ted & Joy! (natuurlijk wel in de verte). We hebben vanaf de veranda gekeken hoe dit allemaal te werk ging en binnen een paar minuten was het grote vuurgebied weer uit. Dit was wel bijzonder om even mee te maken!

Zondag 19 september
Een heerlijk ontbijt genaamd Bacon & Egg breakfast, op een terras in een heerlijk zonnetje in een mooie omgeving met onze oom en tante. Zo’n perfect ontbijt hadden wij vandaag in Ashby! Er was een leuk ‘rommelmarktje’ waar we dit lekkere ontbijt hebben gegeten. De rommelmarkt was wel grappig met leuke spulletjes en een poppenkast met soort van muppetshow, heel lollig.

Na het lekkere ontbijt en de rommelmarkt kregen we een verrassende tour van Ted & Joy door ‘the outback.’ Een tour waarbij we kennis hebben gemaakt met het leven hier in de omgeving en de geschiedenis van Ted & Joy hun leven hier. Zo zijn we langs de boerderij geweest waar Ted & Joy hiervoor woonden en Macadamia bomen (notenbomen) teelden. De Macadamia bomen stonden er nog steeds en het was een groot stuk grond wat ze hadden! Ze hebben hier jaren fulltime aan gewerkt.

Tussendoor reden we over zand/grintpaden door de bossen, langs mooie landschappen en boerderijen. We zijn door heel Clarence Valey gereden en we hebben zelfs een kopje thee gehaald bij de broer en schoonzus van tante Joy: Allen & Helen. Zij wonen op en onderhouden nog steeds stukken land en deelden dit eerst met Ted & Joy hun boerderij. Het was leuk om hier zomaar op bezoek te komen en zo welkom te zijn. Helen vertelde ons over hun boerderij en liet foto’s zien van hoe het er uitzag toen het hier was overstroomd. Ze konden niet meer uit hun huis en hun land lag helemaal onder water. Het huis waar ze in wonen was vroeger ook het huis waar Joy is opgegroeid. We hebben dus leuke verhalen gehoord over hoe het er allemaal aan toe ging en nu nog steeds.

We hebben een mooie tour gehad en zijn Ted & Joy heel dankbaar voor de moeite. Niet alleen hebben ze moeite gedaan met deze tour maar ook met lekkere gerechten klaarmaken en het ons naar de zin maken. Vandaag was onze laatste dag hier. Morgenochtend vertrekken we vroeg om richting Bundaberg te reizen waar Margi & Barry wonen. Dat zal wel een lange reis worden!

Liefs,
Bionda & Ferdi

• 18 September 2011 - 10:37

Francis:

Wat een leuke verhalen, jullie maken echt bijzondere dingen mee. Ik vind het wel heel bijzonder dat het nu net zondagmiddag is bij ons en jullie zondag al voorbij is. Succes met de lange tocht morgen.
    Liefs xxx

• 18 September 2011 - 10:39

Huub En Heidi:

hoi, byzonder weer om te lezen wat jullie allemaal meemaken, en ook heel vreemd dat jullie dag daar er alweer op zit terwijl wij pas halverwege de dag zijn. Wat een tegenstelling daar heerlijk 28 graden en prachtig weer, hier 12 graden en regenachtig herfstachtig weer ( jullie missen hier dus niets .. )
    Leuk dat jullie zoveel doen en worden rondgeleid door de familie en daardoor op de mooiste onverwachtse plekjes terecht komt. Goede reis weer naar jullie volgend onderkomen ..
    veel liefs en xx van ons

• 18 September 2011 - 18:25

R&B:

En daar is ie weer het lang verwachte reisverslag van onze Bionda en Ferdi.
    Heerlijk om weer e.e.a. te lezen over de familie aldaar en wat ze met jullie allemaal ondernemen (wij herbeleven zo onze huwelijksreis weer).
    Het is hier ook nog steeds heerlijk weer (30 C), terwijl het in Nederland regent. We vinden het toch ontzettend leuk om tijdens onze vakantie ook jullie vakantiebelevenissen tot ons te nemen. We zijn dus eigenlijk nu 2x op vakantie, hihihihihihihihihi.
    Goede reis naar Margi en Barry en blijf intens genieten.
    Kus kus kus R&B.

• 20 September 2011 - 17:53

Silvia:

Hoi genieters,

Wat is het allemaal toch weer heel mooi en bijzonder wat jullie meemaken.
    Leuk hoor om daar het een en ander van terug te lezen!
    Maar wanneer ik dat teveel doe word ik wel een beetje jaloers op jullie( globetrotters; wereldreizigers)!
    Nee hoor geniet maar!!!!!!

• 20 September 2011 - 18:51

Aaike:

Hoi Bionda en Ferdi,

Eindelijk heb ik even de tijd genomen om alle verslagen te lezen. Veel is wel herkenbaar voor mij. Ik ben erg benieuwd naar de rest van de foto`s. Erg mooie verhalen allemaal. Heerlijk lijkt me dat, zo verwend worden door je familie, dat is toch een luxe! Geniet nog even lekker van de zon daar want voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje. liefs van Aaike.