Toms’s Guided tour through Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Toms’s Guided tour through Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Toms’s Guided tour through Port Macquarie

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

14 September 2011 | Australië, Port Macquarie

Zaterdag 10 september 2011
Ferdi stond vandaag weer vroeg naast zijn bed om samen met Les te gaan kijken of de vogelbekdieren (platypus) zich nu lieten zien bij de rivier. Dit keer probeerden ze er wat vroeger bij te zijn. Uiteindelijk hebben ze alleen een opossum gezien en weer een mooie wandeling gemaakt.
We krijgen hier als ontbijt een soort havermoutpap wat Les klaarmaakt. Dit is hun standaard ontbijt. Je doet er wat honing of suiker bij met wat melk en het is een heerlijk smulontbijt. We hoorden dat Linda ons nichtje helaas ziek was geworden en ze kon ons vandaag dus geen rondleiding door Port Macquarie geven. Dat vond ze heel vervelend voor ons maar wij meer voor haar!
Gelukkig had Tom (onze neef, broertje van Linda) vandaag ook tijd en wilde ons graag een rondleiding geven! We mochten Trudy & Les hun auto lenen en reden naar Tom en zijn vriendin Keiran hun huis toe in Port Macquarie. Hier maakten we kennis met Keiran en ook met hun twee huisdieren, papegaaitjes. Eentje genaamd Mojo was echt heel lief. Hij ging op Ferdi zijn hand zitten en maakte grappige geluidjes. Ze hadden Mojo een tijd lang geleden geadopteerd omdat hij uit zijn nest was gezet. Mojo vond meisjes niet zo leuk en wilde niet zo graag bij mij zitten.
We stapten in de auto en Tom reed ons overal heen in Port Macquarie. Als eerst gingen we naar een natuurgebied genaamd North Brothers. We reden een berg op en hadden het mooiste uitzicht wat je maar kan voorstellen op de kust. Prachtig! Er vond zelfs een trouwerij plaats op het moment dat wij daar waren. Nog een wandeling en een heerlijke kop thee en cappuccino en het was perfect.
Bonny Hils is het vakantiepark waar we 18 jaar geleden met mijn familie waren en hier zijn we ook even langs gereden. We konden het park helaas niet in maar we zagen wel in wat voor huisjes we toen hebben gezeten en waar ik me 9e verjaardag toen vierde.
Volgende stop was bij een witte vuurtoren op het puntje van de kust. De golven sloegen tegen de rotsen en het uitzicht was weer adembenemend. Mooie hoge golven, stevige wind en blauwe zee. Ook hier werden er trouwfoto’s genomen van een echtpaar. Dat blijkt hier wel vaker te gebeuren dus het is echt een van de mooiste plekjes van Port Macquarie denk ik! En daarom zijn we zo blij dat Tom en Keiran ons zo kunnen rondleiden want ze weten wel wat de mooie en niet al te toeristische plekjes zijn.

Als lunch hebben we Fish & Chips gegeten bij een leuk tentje aan het water. Hier hebben we weer Australische pelikanen gezien en er vloog een zeearend rond. Helaas had Ferdi toen net zijn camera opgeborgen in de auto . Verder hebben we veel langs strandjes gereden waar we even stopten en keken naar het mooie uitzicht.
Bij het restaurantje Boardwalk in het centrale stadje van Port Macquarie zijn we een cappuccino, thee met een heerlijk stuk culinair ijs gaan drinken en eten. Nathan (de vriend van Linda) werkt hier als chefkok. Dat bezoekje vond Nathan natuurlijk harstikke leuk, maar wij ook want we hadden een leuk uitzicht op het water waar normaal gesproken ook elke dag dolfijnen een bezoekje brengen. Helaas, wij hadden ze gemist deze dag.
Weer thuis bij Trudy & Les heeft Les weer zijn best gedaan met koken. Dit keer was het heerlijke draadjesvlees met pompoen, zoete aardappels, broccoli en aardappelpuree. Smikken en smullen!

Zondag 11 september was onze reisdag van Ellenborough naar het vakantiepark Cedar lakes. Dit ligt aan het Lammington National Park aan de Goldcoast. Les had een mooie route voor ons uitgestippeld met toeristische tussendoorwegen. We hebben veel dorpen gezien en mooie routes door de bergen en de busch gemaakt. Uiteindelijk hebben we er wel zo’n 12 uur over gedaan met pauzes erbij. We kwamen pas ’s avonds in het donker aan rond 20.30 uur. We waren heel moe. Na een heerlijke kop thee (die ik in Australië weer graag met melk drink!) en wat crackers met kaas en tomaat zijn we heerlijk gaan slapen.

Liefs,

Bionda & Ferdi

• 14 September 2011 - 15:34

Francis:

Wat prachtig allemaal. Zoals je het beschrijft zie ik het helemaal voor mij. Wat beleven jullie ontzettend veel, geweldig. Geniet verder, liefs Francis

• 17 September 2011 - 07:38

H En H:

Die Tom ik ken hem nog zoals hij 18 jaar geleden was. Raar natuurlijk om hem als man nu mee te maken. Port Macquarie en Bonny Hill ik herrinner me nog dat jullie het heel spannend vonden en maar gelijk toen jullie aankwamen een verdeling moesten maken waar te slapen . Allemaal wouden jullie bovenin slapen.
    Jullie zien zo wel aussie op de mooiste manier delend met je fam daar Oke veel plezier. Hier somber weer echt Herfst