Van Blue Mountains naar Trudy & Les (Ellenborough) - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Van Blue Mountains naar Trudy & Les (Ellenborough) - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Van Blue Mountains naar Trudy & Les (Ellenborough)

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

09 September 2011 | Australië, Katoomba

Woensdag 7 september reden we vanuit de camping naar de mooie plekjes van de Blue Mountains, waaronder de beroemde Three Sisters.Dit bestaat uit drie rotsen die boven de bergen uit steken. Prachtig! We hebben gelijk maar bij het informatiepunt geïnformeerd of er een leuke camping in de buurt was. En ja die was er zeker! Op 10 minuten rijden afstand. Midden in dit mooie natuurgebied. We zijn er meteen naartoe gegaan, want ook vanaf die camping kan je mooie routes lopen door de Blue Mountains. We hebben onze HippieCamper een mooi plekje gegeven en hebben nog even boodschappen gedaan. Wat is die navigatie van Australië toch handig! We kunnen er alles mee vinden. Als we die niet hadden…. Dan hadden we het nog moeilijker in het verkeer gehad.

Vanuit de camping hebben we een prachtige wandeling gemaakt naar de Katoomba Falls. Een hele mooie en hoge waterval in het mooie natuur. We hebben een heel stuk van trappetjes gelopen langs deze waterval en daarna weer helemaal terug omhoog. Na de lange wandeling is Ferdi een lekkere pasta maaltijd gaan maken met de potjes, pannetjes en het gasstelletje van de HippieCamper. Dat smaakte ons goed! We zijn daarna gaan afwassen en vroeg gaan slapen want we waren heel moe.

Donderdag 8 september was onze reisdag naar Trudy & Les! Ze wonen in het dorpje Ellenborough, vlakbij Port Mequiry. We hebben er zo’n zes a zeven uurtjes over gereden. Ferdi rijdt tot nu toe alles. Ikzelf vind het nog te eng en ben bang dat ik ons alleen maar in gevaar breng als ik ga rijden. We hebben op een mooie plek rustplek lunch gehad. Het was aan het water, tussen de bergen. Een heel mooi uitzicht! Er waren ook mooie Australische pelikanen. Na ons gekookte eitje en broodjes gingen we verder.

We waren laat, het is hier al om 18.00 uur donker en we kwamen ongeveer 19.15 uur aan. De laatste bochtige weggetjes naar Trudy & Les waren best wel spannend zo in het donker. Toen we het laantje van Trudy & Les insloegen zag ik aan de linkerkant al waar vroeger het winkeltje was. Ik wist dat het een stukje verder aan de rechterkant moest zijn uit mijn geheugen. Alleen we stopten bij een huis te vroeg. We wisten ook niet zeker of we bij het goede huis waren. Aankloppen en aan de bel trekken lukte niet want niemand deed open. Toen we een huis verder reden herkende ik het huis meteen en ik wist zeker dat we nu wel goed zaten.

We kregen een heel warm welkom van Trudy & Les. Ze waren heel blij ons te zien en wij hun natuurlijk ook. De houtkachel stond al aan, een kaasplank en crackers stonden al op tafel met een heerlijk relaxt muziekje op de achtergrond. We konden helemaal ontspannen. Les had heerlijk voor ons gekookt, een Spaans gerecht, jammie! Na het toetje was het alweer laat, zo’n 22.00 uur. We gingen maar vroeg slapen.

Vandaag, vrijdag 10 september, zijn we op tijd opgestaan. Zo rond 7.00 uur hebben we een kopje thee gedronken. We hebben onze wandelschoenen aangetrokken en Les nam ons mee om Vogelbekdieren te gaan bekijken! Het is op 10 minuten lopen maar eigenlijk waren we al best laat. Boven een rivier hebben we naar ze gezocht maar we hebben helaas niets gezien. Dan maar een stukje gaan wandelen en kijken of we walibi’s zouden zien of koala’s in de bomen maar nee helaas. Uiteindelijk nog maar terug gelopen, nog een kijkje in de rivier en toen maar weer terug naar huis om te ontbijten. Net toen we hun straat weer in wilde lopen zagen we aan de overkant twee walibi’s! Helaas was ik te laat met filmen of foto’s maken maar het was een leuke ervaring om te onthouden.

Thuis hebben we lekker op de veranda ontbeten met een mooi uitzicht op de tuin en de berg hierachter. We horen veel vogelgeluiden om ons heen en kregen nog bezoek van wat mooie papegaaien.

Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en naar Linda (dochter van Trudy & Les, mijn nichtje) gereden. Ze woont heel mooi aan de kust. Hier kwamen ook Linda’s vriend, Jackie (nicht) en Tom (neef) op bezoek. Het was leuk om hun allemaal te zien! Linda had een hele lekker lunch gemaakt met beef en sla, heerlijk. Ze had echt haar best gedaan voor ons. Na de lunch zijn we natuurlijk een mooie wandeling op het strand gaan maken. Hetzelfde strand waar we 18? Jaar geleden ook waren op mijn verjaardag bij Bonny Hills. Hier hadden we toen een soort vakantiehuisje in de buurt. Het was leuk om weer even terug te zien! Het huis van Trudy & Les kon in van binnen en de achtertuin trouwens ook nog wel herinneren. Ik weet nog waar ik sliep en dat ik hier met Linda in het bad ging. Grappig dat je het toch wel weer weet te herinneren als je het ziet.

Na het bezoekje aan Linda, wat we echt heel gezellig vonden, zijn we weer naar huis gereden voor het echt donker zou worden. Les heeft weer heerlijk gekookt. Dit keer spaghetti met tonijn. Hij kan echt goed koken! We hebben nu een kopje thee en Trudy heeft haar rockcakes net voor ons gebakken. Een rotsachtig koekje met rozijnen erin, jam jam!

Morgen gaan Ferdi en ik naar Linda (nicht) terug. We krijgen van haar een sightseeing door Port Mequiry. Daar gaan we ook Tom (neef) en zijn vriendin weer ontmoeten. Tom woont daar ook. We hebben daar al zin in!

• 09 September 2011 - 13:31

Huub En En Heidi:

Lieve mensen Truus en Less hebben toendertijd ook mooie en leuke dingen beleeft. Leuk dat Je nog zoveel terug kan halen. De plaatsen en vakantie huisje balkon riviertje met vogelbekdier kookebara kortom heel veel herkenning.
    Ook de foto,s zijn leuk en mooi dat is toch wel mooi om dat hier zo vlug te kunnen zien.
    Oke gr en Kus Hen H

• 09 September 2011 - 14:17

Maarten En Anouk:

Eindelijk een verslag. Ik verheugde me er al op! Zat te trappelen.
    De Hippie Camper is echt legendarisch! Ziet er echt leuk uit met die slapende Hippie erin!
    Het links rijden en met je stuur rechts zal wel wennen zijn.
    Tof ook dat je het herkent Bionda. En leuk dat je dat nu aan Ferdi kon laten zien. Het is er echt prachtig en heerlijk rustig.
    Kan me voorstellen dat jullie helemaal het vakantiegevoel te pakken hebben!

• 09 September 2011 - 15:08

Francis:

Wat beleven jullie al veel! Wat een ontzettend leuke foto's. Ik kreeg alleen een beetje hoogtevrees bij de laatste foto. Je, jullie, hebben de belevenissen echt heel leuk beschreven. De hippi camper vind ik zo leuk, ziet er zo knus en gezellig uit. Nog heel veel plezier en ik verheug mij op de volgende verhalen.
    xxx francis

• 09 September 2011 - 17:35

Thea:

nou je laat je in ieder geval wel lekker verwennen door je familie, gelijk heb je hoor. je hebt al veel gedaan in die paar dagen, geniet lekker.

• 09 September 2011 - 18:11

MikeDeb&Syd:

Wat een geweldig ontvangst van de familie helemaal aan de andere kant van de wereld. Super! Wij zien ook alweer uit naar het volgende berichtje :-)

• 12 September 2011 - 10:53

Annelies Alting:

Hi Bionda en Ferdi,

Jeetje wat leuk een flower power camper!! Bedankt alvast voor de gezellige verhalen en prachtige foto's!! Veel plezier, voorzichtig en blijf lekker genieten!
    Veel liefs, Annelies