Onze eerste Hippe Camperdag! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Onze eerste Hippe Camperdag! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Onze eerste Hippe Camperdag!

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

09 September 2011 | Australië, Katoomba

Onze eerste Hippe Camperdag!
Vandaag hebben we een dynamisch reisdagje gehad. Om 10.00 uur ons Oaks Goldfield appartement verlaten. Tegenover het appartement vertrokken we met de monorail naar treinstation Victoria Galeries en vandaaruit naar ons eindstation Mascot (Sydney) waar we de Hippie Camper gingen halen! Het weer is hier heerlijk, lekker warm en zonnig en niet te heet! Met het sjouwen naar verhuurder Apollo was het toch wel zweten.

Bij Apollo hebben we nog wel een tijdje gezeten(vanaf 11.30 uur) om alles te regelen en te checken maar uiteindelijk konden we lekker gaan genieten. We vertrokken pas rond 13.30 uur weer, naar de Blue Mountains! Ferdi begon natuurlijk met rijden want als Bionda een poging zou wagen gelijk in dat verkeer te gaan en links te rijden was het een chaos geworden. Gelukkig kon Ferdi rustig blijven en goed nadenken. Het stuur rechts, de richtingaanwijzer rechts (dus als hij soms links gebruikte gingen de ruitenwissers ineens aan) , schakelaar links en natuurlijk links rijden, linksom rotondes nemen en bij afslaan de juiste rijstrook inslaan…. Even wennen dus allemaal!

We zijn een kort ritje naar de supermarkt gaan maken hebben wat avondeten en chips ingeslagen. Het zou vervolgens eigenlijk een halfuurtje a drie kwartier rijden zijn naar de Blue Mountains maar helaas reden we recht de file in. De hele weg was het langzaam rijdend verkeer en de zon begon al een beetje onder te gaan rond 17.00 uur. We hadden best al honger en we hadden geen zin om straks in het donker op een camping te gaan koken. We reden langs de McDonalds en de keuze was al snel gemaakt, een Mc Feast menu!

Na wat patatjes en hamburger zette we onze campertripje voort. Het werd inmiddels alweer donker. We hebben dan ook in het donker naar een geschikte camping gezocht met onze TomTom. De eerste camping kwam uit bij een industrieterrein met daarbij een camping. Dat vonden we maar niks! Dan maar een halfuurtje verder rijden naar een Caravan Camping. Na steeds meer moe te worden en toch steeds meer moeilijkheden op de weg hebben we de camping gevonden. De slagboom was gesloten dus we hebben maar aan campinggasten gevraagd hoe we hier terecht kunnen. We waren precies bij de juiste mensen die ons hebben geholpen. Via een hobbelig geheim weggetje achter een huis om konden we via de achteringang komen. De mevrouw was heel aardig en had ons goed geholpen. Morgen gaan we in het daglicht ontdekken waar we eigenlijk zijn belandt! Nu na een lekker kopje thee in ons huiskamertje gaan we de Hippe Camper ombouwen tot een mooi slaapplekje en lekker uitrusten.
Tot de volgende keer!
Liefs,
Ferdi & Bionda

• 09 September 2011 - 11:37

Marcel:

Volgens mij hebben jullie al genoeg meegemaakt voor een hele vakantie. En terwijl ik dit schrijf komt het volgende verhaal al binnen. De tijd vliegt in Australie!
    Veel plzier verder.

• 09 September 2011 - 13:26

Huub En En Heidi:

Jeetje het is echt een hippie bus maar geen stickies roken hoor.
    Is wel wennen zo anders rijden.
    Leuk om te horen wat jullie aan avontuur beleven!
    Je komt zo op onverwachte plekken wat het dus leuker maakt.
    kus H en H

• 09 September 2011 - 14:21

Maarten En Anouk:

MMMMM! Lekker he dat reizen? En spannend dat je niet weet waar je uit komt. Respect voor de besturingskunsten van Ferdi! Gelukkig zit de toeter wel gewoon op het stuur, toch? Haha

• 09 September 2011 - 17:30

Thea:

wat een leuke camper hebben jullie, lijkt op het busje van roy he Bion??
    gezellig hoor in zo;n busje, kun jij je lange benen wel kwijt??

• 09 September 2011 - 18:03

MikeDeb&Syd:

We kunnen ons voorstellen dat het rijden daar een beetje wennen is. Ik (Debbie) had het ook niet als eerste geprobeerd :-) Fijn dat de TomTom werkt!

Groetjes uit regenachtig Almere van ons drietjes

• 10 September 2011 - 00:45

Paul Meulenberg:

Hey Bionda en Ferdi, komem jullie naar Melbourne?