Sightseeing Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Sightseeing Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Sightseeing Sydney

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

09 September 2011 | Australië, Sydney

Hallo allemaal! We zijn na een heeeele lang reis dan aangekomen in Sydney. We kwamen rond 20.00 uur ’s avonds aan. Na de vele douanecontroles mochten we dan eindelijk Australië in! De shuttle bus bracht ons naar het appartement wat er wel aardig uitziet. We zitten in Darling Harbour, een paar straten door en we zijn bij de haven zelf (Harbourside) met leuke winkels, restaurantjes en uitzicht op de stad met de Westfield Tower! We hebben pizza’s gehaald en wat te drinken, dit in ons appartementje opgegeten en zijn gelijk maar rond 23.30 uur gaan slapen, als een blok!

Maandagmorgen (5 september) zijn we lekker gaan uitslapen. Terwijl Bionda nog even door snurkte is Ferdi even naar de Harbourside gegaan en daar even rond gaan kijken. Hij is de Pyrmontbridge overgestoken en kwam weer terug. Samen hebben we de broodjes gegeten die Ferdi als ontbijt meenam.

Vanaf Darling Harbour zijn we per ferry een tochtje op het water gaan maken onder de Harbour Bridge door, richting het centrum en uiteraard langs het Operahouse! Het zonlicht was heel zacht goudgeel waardoor Ferdi mooie foto’s heeft kunnen maken.
Aangekomen in het centrum zijn we een stuk gaan wandelen richting de Royal Botanic Gardens. Er is hier veel leven te zien. Mensen die langs het water hardlopen, mensen die net als ons een mooie wandeling maken en hier en daar stoppen. Vooral de vogels waar divers en heel levendig. We hebben papegaaien, ibissen, kaketoes en eenden gezien. Vooral de grote groepen vleermuizen in de bomen vonden we heel bijzonder. Ze werden al wakker omdat het schemerig werd. Het was heel mooi als ze even met hun brede mooie batmanvleugels over ons heen vlogen. Heel aparte bomen met dikke stronken staan hier en al honderden jaren, heel mooi. Ook gek zo’n overgang van de stad naar een rustig park er vlak naast.

We zijn nog naar het Operahouse by night gelopen want de zon was inmiddels onder. Mooi hoor al die lichtjes aan het water en met al die gezellige eettentjes met fakkels. We zijn helemaal door het centrum, langs de Westfield Tower, over de Pyrmontbridge, terug naar Darling Harbour gelopen. Door de stad zagen we ook de monorails in de lucht rijden op de rails. Wel grappig om (weer) eens te zien. Bij de Harbourside hebben we bij een restaurantje met uitzicht op het haventje gegeten.

Ik heb deze dag nog weinig herkent, behalve dan het varen op het water langs de Operahouse, de monorails en de Westfield Tower. Het centrum herkende ik niet echt van toen ik 8 jaar was.

Morgen gaan we met de trein naar Mascot (hier in Syney) om de HippieCamper op te halen! En dan maar links gaan rijden, spannend! Ferdi mag het eerst proberen. We gaan zo’n beetje richting the Blue Mountains. Jullie horen nog van ons!
Liefs,
Ferdi & Bionda

• 09 September 2011 - 13:21

Huub En En Heidi:

Als ik zo jullie verslag lees herken ik ook wel dingen en kan me dus goed voorstellen wat jullie beleven.
    Het is goed toeven in zo,n wereld stad aan de andere kant van de wereld!
    Kus H EN H

• 09 September 2011 - 14:26

Maarten En Anouk:

Klinkt allemaal erg leuk en de foto's zeggen genoeg. Het is goed toefen daar! En Ferdi die broodjes meebrengt. Lekker hoor!
    Gaaf dat jullie zo'n mooie natuur daar hebben gezien. Ik krijg vlinders in mijn buik als ik denk aan al die mooie dingen die jullie beleven. de dieren, de gebouwen, mensen etc. Mooie uitvinding dat reizen!

• 09 September 2011 - 17:28

Thea:

hey bionda en ferdi, mooie foto's heb je al! voor mij natuurlijk wel een beetje herkenbaar he?? geniet ervan samen.

• 09 September 2011 - 17:57

MikeDeb&Syd:

Hallo Ferdi & Bionda,
    Wat fijn te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en superleuk om jullie ook echt te kunnen volgen op deze manier!

Veel liefs van ons drietjes :-)