Dag 3: zaterdag 16 augustus 2009 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu Dag 3: zaterdag 16 augustus 2009 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bionda Meulenberg - WaarBenJij.nu

Dag 3: zaterdag 16 augustus 2009

Door: Bionda

Blijf op de hoogte en volg Bionda

16 Augustus 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Zaterdag 16 augustus 2009

Vannochtend schrokken we allemaal wakker van een hels geluid in onze kamer. Ik vond het op een vogel lijken. Iedereen begon als een gek in het rond te schijnen met hun zaklamp. Dat kabaal kwam dus maar van een gecko van zo’n 12 cm groot.
Vandaag was het in het dorp beter te houden, maar door het vochtige klimaat zit je ‘t shirt toch onder de zweet alsof je hebt gedouchd. Ik voelde me ontzettend vies de hele dag. In de zon werken is zwaar, dus we wisselen elkaar vaak af met een pauze.
Iedereen wist vandaag gelijk wat hij moest doen. Ik begon met het aangeven van cement aan de Cambodjaanse jongens die gingen metsellen. Af en toe had een groepje weer bakstenen gehaald en dan hielp ik mee met ze door te geven. Natuurlijk kwamen er weer veel kinderen gezellig kijken. De hele dag vroegen ze “what is your name?” aan iedereen. Nu weten ze onderhand wel onze namen. Tussendoor kwamen er wel eens karretjes langs met eten. Ook een heel klein karretje als ijscoman. Echt grappig! Hij sneed een stukje ijs af voor een kindje en stak er een stokje in. Wij kopen natuurlijk niets van die karretjes.
Na de lekker lange pauze bij de temple, waarbij sommigen weer een dutje deden, weer aan de slag. Nu ging ik helpen met geulen graven. Er kwamen weer slangetjes en krabbetjes tevoorschijn. Het was hartstikke leuk en gezellig vandaag. We kregen trouwens allemaal een Cambodjaans naam vandaag. Voor de rest van de maand heet ik Sreh Srah. Dat betekent vrouw met de glimmende lach. Past wel bij mij!
Morgen hebben we een vrije dag. We gaan met 3 Tuk Tuk’s naar de stad van Phnong Penh en naar een genocide-museum. Hier krijgen we alles te weten over de Rode Khmer, de oorloggeschiedenis hier in Cambodja. Ik ben heel erg benieuwd!

Zondag 17 augustus 2009
Nu zit ik in het internetcafé in Phnong Penh! We werden vannochtend met de TukTuks’s opgehaald. Wat bijzonder om hier door de drukte van Cambodja te rijden! Overal langs de weg kraampjes en winkeltjes en het verkeer is overal een chaos. Er zijn ook prachtige temples te zien! Pas volgende week kan ik weer op internet en dan kan ik jullie alles gaan vertellen. Sorry voor de lange weblogs, ik had geen tijd om ze in te korten uit mijn dagboek.

  • 16 Augustus 2009 - 10:24

    Silvia:

    Hoi Bionda,

    Zo te lezen een goede start van wat ongetwijfeld heel bijzonder gaat worden.
    Het lijkt me nu al een hele ervaring voor je: zo in een ander land en alles wat daarbij hoort.
    Wat is trouwens een gecko voor dier?
    Ik kan me echt voorstellen dat het harde werken in die warmte wel zwaar zal zijn.
    Tot de volgende keer.

  • 16 Augustus 2009 - 19:16

    Shirley Mc Allister:

    shirley_mcall@hotmail.com
    Hoi Bionda,
    Zo te lezen en heel mooie ervaring is het voor je. Wat is trouwens een gecko
    heb je leuke vriende daar? ok tot de volgende keer

  • 16 Augustus 2009 - 19:31

    Aaike:

    Hey zussie,

    Tjonge jonge wat een belevenissen allemaal! En dat al na 3 dagen. Dat belooft nog wat denk ik zo. Echt moedig van je dat je dit allemaal doet. Ik moet het kort houden want Luna vraagt weer eens om aandacht! Hihi. Veel plezier. Dikke kus van je zus X

  • 17 Augustus 2009 - 09:00

    Huub En Heidi:

    Lieve Sreh Srah.Jeetje je hebt in zo'n korte tijd al het nodige meegemaakt en je beschrijven zijn heel beeldend waardoor je het gevoel krijgt toch mee te kunnen kijken.
    Geniet van alles en weet waarvoor je het doet toi toi toi Pa en Heid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bionda

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 11893

Voorgaande reizen:

03 September 2011 - 30 September 2011

F&B "Down Under"

12 Augustus 2009 - 05 September 2009

Op werkreis naar Cambodja

26 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Zon aan het Gardameer!

Landen bezocht: